who am i ?? a slave of Allah ! Prophet Muhammad (praised be upon him)'s follower, insyaAllah =)


I made this widget at MyFlashFetish.com.

Senyumlah dari hati...duniamu berseri !! =)

happy day

Tuesday, October 13, 2009

anak-anak jasmin..

"kerja rumah dah siap?"..."daaah"

Maka, bermulalah kelas Sains hari ini di kelas 1 J..(kelas hujung skali)

"ok, Syarina Huda, please answer no 1"

"......,,,,.....mmm..."

"Louder please!" jerit saya...(sebab memang tak dengar langsung apa yang dikatakan/dijawabnya)...

Keadaan berterusan...sehingga saya terpaksa jerit 2-3 kali dialog yang sama...akhirnya...dialog yang terakhir saya utk anak yang seorang ini.."Kelas, saya risau la...saya risau sangat kalau kamu berjalan-jalan di tepi jalan, tiba-tiba beg sekolah kamu diragut...saya risau sangat kalau tak ada orang datang menolong kamu...sebab suara kamu semua ni perlahan sangat...kalau jerit pun.."aww~~"..."

Hahahaha!!! Pecah ketawa 1 kelas!!

***************************************************************************

Pada minit yang lain pulak, disuruh seorang pelajar yang lain untuk menjawab soalan...(sekarang ni fasa ulangkaji saja...jadi saya bekalkan banyak soalan2 past year PMR sebagai latih tubi tingkatan 1)...

Soalan yang pelajar tersebut akan jawab sebenarnya telah saya beri pada hari sebelumnya...Alhamdulillah, dia dapat jawab..

Saya seperti selalu, suka menambah2 soalan on the spot...(sebab saya dah bagi chance depa tengok buku untuk jawab soalan yang diberi semalam)...malangnya, apabila soalan tambahan diberi, tak dapat dijawab...gitulah pelajar kelas belakang...tahu jawab kalau soalan straight forward saja...salin tanpa memahami...Geram saya!

"class, did you refer to any book while you answer the question??"..."yes"..

"erm, buku apa yang kamu baca?"..."buku sainssss...."..."huh, kamu bukan baca buku sains, tapi kamu baca BUKU LALI!"


hahahahahaha!!!

Gamat kelas dibuatnya! ........

"kalau kamu baca buku sains, kamu mesti boleh jawab soalan saya. Apa yang saya tanya tadi, semuanya ada dalam buku teks kamu!"

Dengan kalutnya, anak-anak saya yg masih kebudak-budakan itu cepat2 menyelak halaman berkaitan untuk mencari jawapan..

****************************************************************************

Itulah sedikit cerita ringkas anak-anak Jasmin hari ini...(sebenarnya tak larat nak menaip daaa...so, stop je la di sini...!

1 comment:

Yusry Yusopp said...

Salaam ukhti.. Ni yusry Fak sc sekali dulu.. batch kak ike.. yang pernah jadi KP LM/Mas'ul Fak sains dulu.. pape boleh call 019-632 0905