who am i ?? a slave of Allah ! Prophet Muhammad (praised be upon him)'s follower, insyaAllah =)


I made this widget at MyFlashFetish.com.

Senyumlah dari hati...duniamu berseri !! =)

happy day

Tuesday, October 13, 2009

Saya bersembang dengan 'siapa' pagi tadi??!

Macam pelik ja entry tu,kan?? huhu...tuan punya badan pun tertanya-tanya nih!

************************************************************************

Pada malam Sabtu lepas 10/10/09...saya bersendirian di rumah sewa...tiba-tiba badan rasa tak larat nak ikut housemates ziarah ayah kawan sekolah depa yang sakit..."tak pa la..Ana dan Kak Farah pi la,hampa balik kan malam ni? kalau balik tak pa la, saya rasa pening pulak"..."tikah tak pa ka dok sorang2 malam2?"...Ana tanya .."its ok, i'm used to be=)"...

Maka...kedua-dua housemates saya pun keluar jap malam tu...

Saya tengok TV depan pintu bilik saya, bersila sambil khusyuk tengok berita...bilik saya yang ternganga luas tu saya biarkan gelap je sbb tak mau la membazir buka lampu...

Dok tak dok...tiba-tiba je meremang bulu roma saya..saya sedar tapi saya buat tak endah saja...(actually saya ABC..Allah Bagi Cuti...)

Dalam pukul sepuluh lebih housemates pun balik...saya tak cakap apa-apa pun la...saya terus masuk tidur pas depa balik..

*********************************************************************

malam tadi, saya rasa berat sangat mata...pukul 9.30 malam saya dah lelap mata atas toto kesayangan...then, terjagalah pukul 3 pagi...(ye la...tidoq awai, bangun pun awai la...) saya rasa malas nak bangun, sambung balik tidoq...

Jaga lagi pukul 6 pagi...malas lagi nak bangun...(ABC..)...tidoq lagi...lebih kurang pukul 7 lebih...saya jaga lagi...kali ni, saya dengar ada orang buka pintu rumah...saya pun bangun buka pintu bilik, saya nampak housemate saya..Kak Farah..dok tengah buka pintu rumah..."awat lewat pi sekolah?"...saya terus tanya dekat pintu bilik saya...'Kak Farah' tu datang dekat saya sambil tersenyum.."aa..akak tak berapa sihat sikit"..."Owh...ok" jawab saya ringkas...saya pun tutup balik pintu bilik memandangkan 'Kak Farah' nak keluar...agaknya nak pi klinik kot..

Saya rasa malas nak bangun lagi...sambung balik! (macam tu la kalau rasa boring tak dak banyak kerja...!malas nak pikir hal sekolah,tidoq ja)...

Akhirnya saya bangun bersiap pkl 9 pagi...tengok bilik Kak Farah..Gelap.."em, tidoq kot,dia kan tak sihat"...saya monolog dalam hati...(kedua-dua housemates saya suka tutup pintu bila berada dalam bilik masing2...tak nak diganggu kot)..saya malas nak kacau kalau dia tidoq..


Pukul 12 lebih, saya pi sekolah...(housemates saya kedua2nya sekolah pagi..sekolah budak laki, saya sekolah budak pompuan)

***************************************************************************

Balik sekolah, saya sapa Kak Farah..."akak dah sihat?"..."erm, akak OK je..nape tikah?"..."eh, bukan ke akak MC hari ni?"..."eh, mana ada...kereta akak ada la, akak pergi sekolah dengan Ana"..."eh, biar betul Kak Farah! Habis tu, saya cakap dengan sapa pagi tadi?!"..."ish, jangan buat akak takut...!"..."seriuos Kak Farah!" Saya cakap dengan sapa pagi tadi kalau bukan dengan akak?? Kak Farah siap senyum kata tak sihat...akak pakai kurung hijau,corak bunga kecik-kecik."

"huhuhu...Ana!! tido dengan Kak Farah ye malam ni!"

***************************************************************************

KAWAN-KAWAN, SAYA SENDIRI TAK PASTI SAYA BERCAKAP DENGAN 'SIAPA' PAGI TADI!!! NA'UZUBILLAH..

dan sekarang, saya rasa nak cancel plan nak mandi sungai cuti ni...sebenarnya dah berbula2 lamanya saya jadi teringin sangat-sangat nak mandi sungai!! tak caya???tanya mak saya! tapi hajat tak sampai2...mesti ada sebab! Allah tahu

5 comments:

Arniwaty Abdullah said...

huhu..misteri nusantara nih....

Nurul Aini Khairul Azhari said...

atikah..
huhu
ni yg aini takut nak tidur sorang..
huhu..
kena takut kat Allah je aini..
nape aini baca citer tikah ni..huhuu

atikah_othman said...

alahai aini...kesian pulak!! erm,takpa2..banyak2 baca Alquran...sebelum tidoq jangan miss 3 Qul dan ayat Kursi naa...yang lain tu berserah pada Allah

nailah87 said...

lama dah tak dengar cerita2 mcm ni..
sblm ni kat ma'had selalu dengar

atikah_othman said...

haha..ye la cik aminah..dulu kat maahad ada ja cerita pelik...ntahla..saja nak diuji kot..