who am i ?? a slave of Allah ! Prophet Muhammad (praised be upon him)'s follower, insyaAllah =)


I made this widget at MyFlashFetish.com.

Senyumlah dari hati...duniamu berseri !! =)

happy day

Friday, March 26, 2010

Kes 2

Tahun 2010 ...tahun sangat mencabar bagi saya ...cikgu di tarcisian convent..hari ini saya terpaksa jalankan ziarah rasmi ke rumah Atikah Nadiah...kes ponteng 20 hari..Allah...nak tercabut jantung dengar pengakuan maknya... mak guru, kesian maknya...malu yang amat..nampak di raut wajahnya, tapi demi anak, sanggup apa sahaja...Atikah Nadiah.. dah pandai bergayut telefon, pakai seluar sangat pendek, jalan keluar ke pekan ipoh malam hari, tengking mak sendiri...penangan berkawan dengan kawan2 kurang bagus akhlak...berdebar jantung dengar kelaku pelajar saya ni, sungguh tak sangka ...actually, she is a 'silent type' pupil at school. tahun sudah , saya mengajar sains kelas dia..walaupun kelas belakng, tapi pelajar ini boleh dikatakna OK jugak sebab jarang sangat tersenarai dalam geng2 gagal sokmo... nah, tahun ni jadi guru kelas untuk kelas paling akhir...Betullah cakap mak saya, tingkatan 2 ni adalah fasa remaja memilih lorong hidup..pemilihan kawan sangat penting...

Mujurlah Kak Yati, Guru Kaunseling sekolah beserta saya ke rumah Atikah.. risau jugak kalau saya buat sesuatu 'under control' pada pelajar tersebut...ye lah, sebab dengan mak sendiri dah boleh buat tak ketahuan.

No comments: