who am i ?? a slave of Allah ! Prophet Muhammad (praised be upon him)'s follower, insyaAllah =)


I made this widget at MyFlashFetish.com.

Senyumlah dari hati...duniamu berseri !! =)

happy day

Monday, February 1, 2010

nak share...

Hari ini saya kurang sangat-sangat motivasi...

Macamana saya atasi ??

1.Buka website yang memberi kata2 positif dan mengajak kita bersikap optimis... buat kawan-kawan cikgu, saya terjumpa satu web yang agak menarik.. http://cikgufarizal.com

2. Bercakap / YM dengan kawan-kawan yang jarang dijumpai / disapa...

3. Sekarang ni, saya suka sangat baca novel!! novel apa??? novel sejarah Islam..sebab banyak memberi inspirasi, motivasi dan 'spirit'... saya sudah khatam novel Tariq, Sultan Muhammad Al-Fateh....dan yang terbaru, baru beli Solahuddin... bila baca kisah2 ni, saya tiba2 rasa sayu amat, rasa jauh dari kehidupan yang dianjurkan Rasulullah

4. Saya akan teringat kawan-kawan yang sentiasa ceria di kala duka...aini yang pandai berlakon, arni yang sentiasa senyum, saadah yang mudah geli hati dan berfikiran kritikal...ckin yang semakin bersemangat dan ligat dengan kerja-kerja jemaah..aimi yang semakin tabah dengan kehidupan yang saya dapat rasakan begitu getir bersama tekanan sekelilingnya.. K.Izzati yang sangat kuat semangat dan cekal..(k.izzati antara 'kakak' yang paling saya hormat..sebab beliau banyak mengalah dengan saya yang selalu tidak matang..saya banyak belajar dari 'kakak' ini bahawa 'mengalah tidak semestinya kalah'...Terima kasih Ya ALLAH, Engkau kurniakan aku sahabat-sahabat hebat! Moga aku juga beroleh tempias ketabahan dan keikhlasan hati mereka yang benar-benar berjiwa pendidik

4 comments:

Anonymous said...

insyaALLAH Ustazah teruskan usaha ye..btul kata ustzah bila terkenangkan kawan2 insyaALLAH kita akan kembali ceria,tringat zaman kanak2 lagi best..lagi seronok=) kerana masa tu dihati kita blum bnyk dosa lagi..bila hati dh bnyk dosa maka senyuman yg dilontarkan akan menjadi masam..insyaALLAH sy doakan ustzah terus tabah dalam perjuangan..teruskan usaha ye ustzah..bila marah bnykkan istiqfar..=) sy tau ustzah ni jenis pemarah sikit ja..

Anonymous said...

asalamualaikum..maaf lupa bgi salam=) yg komen tu ana laa=)

Anonymous said...

sham laa..lupa nk bgtau lagi..

atikah_othman said...

owh..my ex-classmate.ingat sapa la tanpa nama ni..he..ni kan tong sampah ana! dengan suka hatinya menulis..terima kasih kawan2, saya terus berdiri dengan iringan doa mak abah dan kawan2=)