who am i ?? a slave of Allah ! Prophet Muhammad (praised be upon him)'s follower, insyaAllah =)


I made this widget at MyFlashFetish.com.

Senyumlah dari hati...duniamu berseri !! =)

happy day

Monday, February 1, 2010

swing the mood!

Saya akan adakan kempen..."SEHARI TANPA MARAH" esok.

Saya tidak akan marah pada anak-anak saya, saya akan guna psikologi dan pendekatan kasih sayang..i'll try my best..(sebenarnya, kawan2 di Qurratul 'Ain semua kenal siapa saya...pendekatan Saidina Umar...slot muhasabah tak kantoi...tak mengaku jadi mengaku...saya keras!)

Tadi perhimpunan pagi, saya diamanahkan untuk melaporkan laporan minggu lepas memandangkan saya guru bertugas...Pegang saja mikrofon, terus kena marah...saya cukup geram bila mendapat laporan pelajar tidak solat...bila tidak solat, tidak hairanlah mengapa pelajar2 semakin kurang adab, kurang a**r (tidak sepatutnya diucapkan oleh seorang guru), tidak meletakkan kebersihan sebagai keutamaan dan banyak implikasi negatif apabila TUHAN tidak lagi ditakuti.

Saya sayangkan anak-anak saya, tapi saya tidak akan berkompromi dalam hal2 agama. Dunia sibuk dikejari, tapi akhirat semakin dipinggirkan darin norma kehidupan. Apa barang!

Saya memang tak boleh marah...marah bukan sahaja merosakkan hari kita malah hari orang...hari pertama , jam pertama sudah 'swing the mood'...dada pun rasa sempit semacam ... nak bernafas pun rasa sakit

Esok saya akan kempen diri saya untuk memberikan senyuman paling manis untuk anak-anak,dan tidak akan marah sesiapa walaupun hati sakit teramat dek perbuatan anak-anak... siapa suruh jadi cikgu kalau tak tahan??!

4 comments:

nailah87 said...

"macam ni ka pelajar-pelajar ma'ahad"

Ayat k tikah yang ana ingat sampai lani.. =)

bila baca ceghita akak, kenangan QA segar kembali..kakak paling tegas, tp penyanyang.. (^_^)

atikah_othman said...

=) nak jd mcm aminah lah.. tetap pendirian tapi selalu bertolak ansur!

ASRAMA SMK CHIKU 2 said...

salam tkah.....

how u are doing?...marah ye..owh..k zati nak bgtau bhw k zati dah kurang nak mare2 ni..blaja dr sape?..dr my husband...u know k zati kan jenis berterus terang n straight je bila xpuas hati..pastu..diam je suami k zati tu...actually i supposed to be yg terasa..tapi dia pulak yg terasa...barulah k zati paham jiwanya sgtla lembut....huhu,so k zati berhati2 la skang...hehhe

if kat skol tu k zati mmg watak garangla..warden asrama kan..org nak mintak brg rampasan menangisla dulu tu pun kalau dapatla..malas nak layan...

k zati dok sebilik ngan teacher mimi...dia baik n lembut...nak tau...bdk2 asrama xpenah pun bw makanan utk kzati..bw utk cgu mimi je...if jumpa kat memana pun..tegur mimi jee...huhu..xkesahla.xkesah ke...

atikah_othman said...

alhamdulillah..semakin cool kak zati skrg..tahniah atas perubahan positif! pasal cikgu asrama garang tu, bagus la. Nama k.zati pasti terpahat kat minda budak2 yang pernah nangis penangan k.zati..ingat sampai bila2..=)
*masa ngaji, saya suka approach kakak2 yang garang...sebab depa challenging! he...depa nampak garang tapi sebenarnya lembut hati..cam k.zati =)