who am i ?? a slave of Allah ! Prophet Muhammad (praised be upon him)'s follower, insyaAllah =)


I made this widget at MyFlashFetish.com.

Senyumlah dari hati...duniamu berseri !! =)

happy day

Monday, July 13, 2009

Anak-anak jasmine lagi...

Hari ini, saya bawa 3 pelajar tingkatan 1 jumpa PK HEM..3 anak-anak Jasmine..sebab saya sayanglah saya bawa mereka menghadap mama PK HEM..anas, mithula, man mei fong..dah banyak kali saya tegur, denda..tapi tak makan saman..sudahnya, menangislah anak-anak jasmine tu setelah menghadap mama PK HEM.."ceghu, saya minta maaf..saya janji tak buat lagi"...begitulah ayat mereka ketika mencari saya di bilik guru.."erm,baik, saya maafkan kamu semua kali ini. Jangan buat lagi. Saya bagi kerja rumah sebab saya nak kamu jadi pandai, bukan saja-saja nak dera kamu..saya bagi nota, saya bagi kerja, jadi kamu ada bahan rujukan, malah kamu juga ada buku teks/rujukan dan kawan-kawan yang boleh dibuat berbincang. Kalau kamu masih tidak dapat jawab, kamu boleh datang bertanya saya sebelum kita adakan perbincangan di dalam kelas..jadi, logikkah kalau kamu kata kamu tidak tahu buat sedangkan saya bagi bersama-sama nota?? "..."tidaakk..." ...sayu saja jawapan yang diberi oleh anak-anak saya 3 orang tu...berkaca lagi mata mereka..

Kepuasan bagi seorang cikgu ialah apabila pelajar-pelajarnya memahami dan berjaya melaksanakan tugasan / peperiksaan dengan baik cemerlang...bukannya dengan hadiah-hadiah mahal ketika hari guru.

No comments: