who am i ?? a slave of Allah ! Prophet Muhammad (praised be upon him)'s follower, insyaAllah =)


I made this widget at MyFlashFetish.com.

Senyumlah dari hati...duniamu berseri !! =)

happy day

Saturday, July 11, 2009

Laptop berdakwah =)

Ada hikmah rupanya komputer dalam lab rosak...walaupun saya terpaksa mengusung laptop yang berat ni ke sana ke mari, tanpa saya sedari, laptop kesayangan ini menjadi alat dakwah...lagu permulaan telah saya setting lagu Inggeris Yusuf Islam...lagu yang juga terjemahan hadith Rasulullah..."who should I give my love to...my respect and my honour to...who should i give my love to...after Allah...and Rasulullah...comes your mother..who next? your mother..who next? your mother...and then your father...say Alhamdulillah...tahnk you Allah...thank you Allah for my mother..."

Suka pelajar-pelajar saya dengar suara comel kanak-kanak tu...tak kurang juga beberapa pelajar non-muslim yang menjeling tunduk...too obvious! tak kira lah apa respon kamu semua, dakwah mesti dijalankan baik secara langsung (kalau berani laa..) atau tak langsung..

Esok ada LADAP, nak tidoq awal ckit..nak buat yang terbaik...sebab nak jadi terbaik tak semestinya jadi doktor je (impian suatu masa dulu...), tetapi kita jadikan apa yang kita lakukan sebagai yang terbaik. I like doctors because of their attitudes. =)

2 comments:

noramalina said...

laptop macam tuan dia la jugak :-)

atikah_othman said...

sebab kawan tuan laptop ialah cik amal =)